پایگاه اطلاع رسانی رضا شرقی -مهندس «رضا شرقی» که از حوزه انتخابیه مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای برای مجلس دوازدهم داوطلب شده است، بیان کرد: مراغه و عجب‌شیر برای من فرقی ندارد و از آنجایی که حوزه انتخابیه مشترک است، در هر نقطه از این حوزه که اولویت ایجاب کند، وارد عمل خواهم شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم این حوزه انتخابیه فرهنگ و ارزش‌های مشترک دارند، بیان کرد: اگرچه معتقدم که هرکدام از شهرستان‌های مراغه و عجبشیر باید نماینده مجزا داشته باشند اما در شرایط فعلی خط ‌کشی بین این شهرستان‌ها درست نیست تا جایی که بسیاری از مردم مراغه از بنده اعلام حمایت کرده‌اند.

وی که 30 سال در این منطقه به مردم خدمت کرده است، افزود: همانطور که در ذهن بنده تفاوتی بین مراغه و عجب‌شیر وجود ندارد، امیدوارم مردم فهیم حوزه انتخابیه نیز بدون توجه به این موضوع به انتخاب دست بزنند.

مهندس شرقی: مراغه و عجب‌شیر برای من فرقی ندارد
مهندس «رضا شرقی» دارای مدرک کارشناس مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه کرمان و کارشناس ارشد مکانیک خاک است که مدیریت و معاونت امور آب و فاضلاب شهرستان‌های جنوب استان آذربایجان‌شرقی را به مدت 30 سال بر عهده داشته و پایه ارشد نظام مهندسی آذربایجان‌شرقی است.

مهندس «شرقی» از سال 1373 الی 1375 رییس امور آب و فاضلاب عجب‌شیر، از سال 1375 تا 1378 معاون فنی امور آب و فاضلاب مراغه، از سال 1378 تا 1382 مدیریت امور آب و فاضلاب عجب‌شیر، از سال 1385 الی 1389 مدیر امور آب و فاضلاب بناب و از سال 1389 الی 1402 مدی آب و فاضلاب عجب‌شیر بوده است.

عضویت در شورای شهر عجب‌شیر طی دوره اول و دوم، مدیر عاملی شرکت پیمانکاری و مجری طرح‌های منطقه شمالغرب کشور، عضویت در نظام مهندسی آذربایجان‌شرقی با پایه ارشد نیز در سوابق کاری وی به چشم می‌خورد.

زون‌بندی آب شهر مراغه و آبگیری از سد علویان و تملک مسیر و مسیر گشایی خط انتقال تصفیه‌خانه مراغه در روزمه کاری وی به چشم می‌خورد.

همچنین بهره‌برداری و نگهداری و احداث شبکه آب عجب شیر، احداث 11 حلقه چاه آب بهداشتی، خط انتقال آب شهرک ولیعصر و احداث شبکه شهرک، جمع‌آوری و آبرسانی به شهر از چاه‌های خانیان، احداث پمپاژ و خطوط انتقال و محوطه‌سازی چاه، آبرسانی شهرک ولیعصر(عج) و آبرسانی روستای شیشوان، مسکن مهر و شهرک صنعتی نیز در سوابق کاری وی درج شده است.

از دیگر خدمات شرقی در شهرستان عجب‌شیر نیز می‌توان به آبرسانی شهرک پرواز، زون بندی و تقویت فشار داخل شهر، آبرسانی قسمت‌هایی از شهر از سمت شهرک ولیعصر و افزایش فشار آب و همکاری در طراحی و احداث شبکه فاضلاب شهر اشاره کرد.

انتقال خط فاضلاب پادگان که به صورت جدی اکوسیستم شهر را دچار آلودگی کرده بود و چاه‌های آب شهر را آلوده می‌کرد و همچنین احداث شبکه فاضلاب مسکن مهر با احداث پمپاژ و خط انتقال نیز از دیگر سوابق کاری وی به شمار می‌رود.

وی توسعه گردشگری در عجب‌شیر و مراغه از طریق احداث باغ‌راه شمال از «یایشهری» مراغه به کندوان و اتصال مسیر قلعه‌چای به این باغ‌راه را در ردیف برنامه‌های کاری خود دارد.